mandag den 12. april 2021

2021 uge 14. Drivhus

 En kold uge, som sluttede af med sne. Lørdag aften var vi i Aalborg og hele vejen hjem kørte vi i snevejr.

Javsen har været ved, at flytte rundt i køkkenhaven. Nu står bærbuske i den ene side af køkkenhaven og Hindbær og Blåbær i den anden side. Rabarberne er flyttet over som kant ved den gamle pergola ved overskudsplanterne. 

Og så har vi endelig fået gjort drivhuset forårsklart, i snevejr -- det har vi godt nok ikke prøvet før.

Sådan så det ud lørdag morgen.

Klar til at rydde drivhuset

Boblehuset skal også tages ned.

Ryddet og klar til rengøring

Bobledrivhuset klar til vinteropbevaring oven på værkstedet.

De frostfølsomme planter er kommet i drivhuset igen. Vi tør ikke sætte dem ud endnu.

Reolen er på plads og klar til alle mine prikleplanter.

Vinen begynder, at springe ud.

Fine skud, svært at forstille sig, at den kommer til at fylde næsten hele loftet i drivhuset

Jeg slutter af med lidt flere Påskeklokker. Jeg har fået en del flere Påskeklokker på det sidste, mere om det en anden gang :-)





God uge.


16 kommentarer:

  1. Ja sne til jul er fint men ikke til påske, når drivhuset skal klargøres, men vi kan ikke gøre noget ved det. Flot vinplante og påskeklokker.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne godt nok være skønt med lidt mere forår, men som du skriver, kan vi jo ikke gøre noget ved det.

      Slet
  2. Hej Lene!
    Vi har ganska lika väder, det har kommit snö här också. Tråkigt när vårblommorna var så fina. Dina Helleborus är så vackra, och lyckligtvis klarar de av snön. Jag har en hel del små plantor som jag skall plantera om i större krukor, men väntar till en varmare dag.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er der en del Påskeklokker, der klarer den, men desværre er der også mange knopper, der ikke springer ud. Jeg tog mod til mig i går og fik plantet en del forårsblomster ud.

      Slet
  3. Det er sådan en dejlig følelse at få gjort et eller kedeligt arbejde, som jeg synes den slags rengøring er. Du har godt nok plads til mange (prikle)planter.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det sådan, at nu er jeg klar til forår (selvom der mangler en masse i haven) Reolen er rigtig god til mange planter.

      Slet
  4. Vi afventer, at nattefrosten skal forsvinde, inden vi rydder drivhuset, men det lader til at trække ud. Sådan en gammel vinplante i drivhuset er utroligt dekorativ, men vi bruger stort set ikke druerne, så jeg bander lidt, når jeg støder hovedet ind i vinen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi snakkede også om at vente, men nu kunne vi ikke vente længere, jeg har en del frøplanter, der skal prikles og så har jeg ikke mere plads. Vores drivhus er så tilpas høj, at vinstokken ikke generer i højden, men det betyder også at jeg ikke kan nå druerne og dem der sidder i nåhøjde er forbeholdt børnebørnene :-)

      Slet
  5. det ser dejligt stort ud jeres drivhus. Men rengøring i snevejr uhff. Heldigvis nåede jeg det i de lune dage vi havde i marts.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er meget glade for pladsen i drivhuset. Det var nu heller ikke det bedste at gøre det i snevejr, det var temmelig koldt

      Slet
  6. Det er jo lidt mærkeligt med det vejr, og man forventer vel ikke at køre i snevejr midt i april. Men I har jo lavet et stort og flot arbejde både i drivhuset og altså også i køkkenhaven. Lyder som om der er styr på det hele.
    Påskeklokkerne holder heldigvis til det meste!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. April kan være temmelig lunefuld, men jeg synes godt nok den er ekstra træls i år. Vi har styr på drivhuset, men ikke ret meget andet :-)

      Slet
  7. Så er drivhuset klar til indflytning. Der er plads til mange såbakker i reolen. Det må være dejligt i det kolde og blæsende vejr at gå i drivhuset og pusle om de små planter.
    Det er en fin samling påskeklokker. Min favorit er den hvide med de lyserøde rande.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg regner også med snart, at få priklet en masse og så kommer de ud i drivhuset. Det er hyggeligt, at stå i læ og varme og kigge ud på det kolde vejr.

      Slet
  8. Hej ene

    Specielt på denne årstid -med det lunefulde vejr er det bare så godt med et drivhus med plads.
    Flotte billeder fra forårshaven:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er så glade for, at vi ventede og fik et lidt større drivhus i sin tid. Vi bruger det meget, både til hygge og nytte.

      Slet