torsdag den 4. april 2013

Endelig krokus.


Da jeg kom hjem idag, stod der en pakke på trappen. Det var planter fra Plantetorvet.
Jeg havde bestilt et par liljer, den ene var en trælilje, der hedder Pretty Woman og den anden en dobbelt, der hedder Serene Angel, de ser bare flotte ud på billedet, så jeg glæder mig meget. 
Der var også 2 geoginer, den blå hedder Veritable og den gule Amber Quartz.
Desunde var der en valmue, som jeg længe har ønsket mig, Beaut of Livermere, en daglilje, Arctic Snow og en Staudehirse Heavy Metal



Da jeg stod ud af bilen kunne jeg pludselig se, at nu var der også lidt blomst i mine krokus, det var der ikke i går, solen har godt nok fået megen magt nu.



Her er det en lys blå under vores hængepil


Vi har et par store avnbøg i gårdspladsen, der er der plantet  blå, gule og hvide, men det ser ud til at de breder sig ud i gruset.

12 kommentarer:

  1. Held og lykke med dine ny indkøbte planter. Jeg glæder mig til at se dem til sommer.
    Ja det er skøn når krokus har blomster. Her blomstyrer de også.
    En dejlig tid vi går i møde.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til de nye planter. Valmuen har jeg ønsket mig længe. Jeg har ikke så mange krokus, men nyder de få jeg har

      Slet
  2. De ser spændende ud de knolde, du har købt, så jeg kan godt forstå,
    at du glæder dig.

    Held og lykke med dem

    Jette
    Florafantastica

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kunne slet ikke lade være med at bestille dem, selvom jeg vist i manges øjne har nok:-)

      Slet
  3. Hej Lene.Jeg tror at vi er rigtig mange der er ude i vores haver for at lede efter lidt forårsblomster.
    Dejlige knolde du har købt.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg går en tur hver dag for at se hvad der er sket og det går rigtig stærkt nu

      Slet
  4. Fine køb du har gjort der. Krokus kommer lynhurtigt i blomst, hvis først det grønne er kommet op og så lige med lidt varme i luften.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes nu mine krokus har været længe om det i år, men lige pludselig var de de så.

      Slet
  5. Heavy Metal er én af mine yndlings :)
    Fine køb, du har gjort. Og synet af blomstrende krokus kan få forårshumøret frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes den så fin ud, men er faktisk lidt i tvivl om jeg har den i forvejen, men pyt det gør ikke noget, så har jeg bare 2:-)

      Slet
  6. Dejlige billeder af dine krokus det strækker sig efter solen. Det er endnu ingen af mine løg der frivilligt har stukket hovedet op af jorden endnu.. Måske jeg skal ud og hive lidt i dem - jeg tror de har overset, at det er forår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har man også nemt kunne gøre den sidst tid, men nu lysner det da. Jeg var faktisk lidt i tvivl da jeg stod op i morges, der var sne overalt, men solen har heldigvis smeltet den væk.

      Slet