søndag den 16. december 2018

2018 uge 49 og 50. Vinter/julepynt ude.

I uge 49 og 50 har havearbejdet bestået i at få pyntet op udenfor.
Der er mange, der viser flotte opstillinger, både på blogge og på andre medier og heldigvis for det. Når man ikke selv er særlig kreativ, er det dejligt, at kunne lade sig inspirere.

 Sidste weekend fik vi hentet lidt forskellige materialer til at pynte med og midt i en Enebær, var der stadig blomster i Kaprifolien.

 I år har jeg købt noget pudemos, jeg synes det er så fint,  det er dyrt, at købe, men svær at finde i skoven selv.

 I zinkbakken er der Hyacinter og så har jeg lagt lidt løg under mosset, det er en ide fra Nina Ewald.

 Lidt tættere på.

 Den gamle hundegård, hvor vi har grønt og juletræer, blev også pyntet lidt.

 Også en ide fra nettet.

 Lidt skovbund på trellebordet. En ide fra bruunshave.

 Foran huset.

 Fadet med forskellige kugler, er så fin med lys på om aftenen.

Skovbund med gran, kogler, mos, grene og lidt beton kogler på sandkassen. Ideen er fra Fru Pedersens have.

Nå nu tror jeg, at jeg vil på stuen lidt. Vi har haft familie og venner til gløgg og æbleskiver her i eftermiddag og i morgen står den på småkagebagning.
God uge.

19 kommentarer:

  1. Du har rigtig været kreativ, godt vi ikke kreative kan hive lidt idéer fra andre.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med lidt inspiration:-)

      Slet
  2. Så fint du har pyntet. Jeg har fået lagt lidt flere tulipanløg i dag, håber også at få pyntet lidt mere derude. Kh. Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Med det vejr vi har nu, kan man også sagtens lægge løg.

      Slet
  3. Du har da godt nok fået pyntet så fint der ude. I år har jeg kun pynt indendørs og nu gider jeg faktisk ikke gå i gang med noget der ude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg pynter ikke inde :-) Mit pynteri ude er ikke så julet, så det meste får lov til at være indtil foråret.

      Slet
  4. Hej Lene

    Det blev da ellers til rigtig meget fin pyntning:)
    Det er jo også kun jul en gang om året!

    Ha en dejlig uge du med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, jeg er også fin tilfreds. Julen er en anledning, men jeg lader det ligge indtil foråret, så det er ikke så julet, jeg fjerner bare nisserne og de røde kugler :-)

      Slet
  5. Hej Lene!
    Fint att pynta inför advent och Jul, det är vackert med mossa och granris. Lärde mig ett nytt ord, pudemos. Inatt har det snöat, så nu har vi en vit trädgård.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg foretrækker at bruge naturting, synes det passer i haven. Jeg har før set pudemos og min mand siger at det kan findes i skoven, men det er svært at finde. Vi får vist ikke hvid jul i år, men det er jeg nu ikke så ked af, jeg er ikke særlig glad for sne.

      Slet
  6. Det er sandelig meget, du har pyntet, og du fører klart udi udendørs julepyntning i forhold til mig :-) Jeg har nu heller ikke så mange steder at pynte, for huset ligger ud til fortovet, så der kan ikke rigtig stå noget, og da vi har små vinduer i huset, ser vi ikke så meget af det udendørs, når vi sidder ned for at hygge. Så jeg melder mig i gruppen af dem, der kigger og glædes over andres flid. (Jeg har dog lidt lys derude - det er ikke ren jammer :-))))
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har jo god plads og det er så dejligt at kigge ud på lidt lys, her ude på landet er der meget mørkt på denne tid.

      Slet
  7. Så naturligt och fint det blev :) Att plantera lökar under mossan som avlöser julen är en bra idé.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Ideen med løg under mosset er fra Nina Ewald, som også skriver bøger.

      Slet
  8. Så fint du har pyntet op. Jeg er især vild med zinkbakken. Og opstillingen med betonkoglerne vidste jeg med det samme, var inspiration fra fri Pedersen ;)
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have 😊 jeg har haft meget glæde af besøg og billeder fra Annette's have.

      Slet
  9. Det ser rigtigt flot ud Lene ��
    Kan i have en rigtig god jul �� og et godt nytår ✨
    Ses i det nye år ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Også god jul og godt nytår til jer Vi ses 😊

      Slet
  10. Det ser rigtig godt ud.
    Jeg har slet ikke noget at pynte op med andet end et par lyskæder udenfor i år (Eller rettere; Carsten har sat dem op.)

    Godt nytår.

    SvarSlet