søndag den 2. april 2017

2. April 2017. Julen varer lige til påske.

Man siger jo, at Julen varer lige til Påske og Påsken starter næste weekend, så lørdag fik jeg taget alt julepynt og gran, væk i haven.
I stedet blev der pyntet med lidt forskellige forårsblomster.

 Genbrugs Hyacinter fra Rune og Lykke.

 Mosset fik lov til at blive, men det fik lidt Perlehyacinter og påskeæg tilsat.

 Primula på trellebordet.

 Alle de nye Påskeklokker fra i år, venter her på en plads i haven.

 Kugleprimula på rullen.

 Lidt grene fra Hængebirken, små Narcisser, Perlehyacinter og påskeæg.

 Primula og påskeæg.


Mens jeg gik og hyggede mig med" pynteriet", gik Javsen igang med at ordne under frugttræerne. Et stort arbejde, men vi satser på at det kun skal gøres den ene gang i år. Der er Hosta omkring dem alle og de skulle gerne kunne holde ukrudtet nede.

 Nu mangler der kun at blive klippet græs.

 Javsen fik også pakket Gunneraen ud, den er allerede godt igang.

I dag fik vi flyttet nogle Dagliljer og taget den sidste grandækning af de kasser, hvor vi har alle vores overskudsplanter.
Sidst på dagen gik jeg en tur rundt med telefonen, hold op hvor sker der meget i haven for øjeblikket, man kan næsten se forandringen fra dag til dag.

 
 De blå tager nu over i Bregnebedet.

 Snepryd i en lysere udgave. Jeg har set man kan få den i hvid også, men kan desværre ikke finde et sted hvor man kan købe den.

 Narcisserne er også så småt igang.

 Også her

 En gammel dobbelt fra mine svigerforældres tid.

 Se hvad jeg fandt midt i en torskemund. En rød Hundetand, som jeg ikke selv har plantet.

Vi regner med at få ordnet drivhuset i næste weekend. Så skal det tømmes og gøres rent. 

 Nektarinen har ikke så mange blomster som den plejer.

Til gengæld er der blomster både i den hvide og lyserøde Kamelia.

Kan I alle have en god uge. Når den er slut har jeg påskeferie :-) 

8 kommentarer:

  1. Hej Lene
    Herlige forårsbilleder, ja der sker noget fra morgen til aften, hvis man kigger godt efter. Det bliver spændende at se din camellia.
    Den hvide snepryd kan du få ved Blomsterverden.dk
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en dejlig tid. Min hvide camelia er næsten færdig, den havde ingen blomster sidste år og kun et par stykker i år. Den lyserøde er flittig hvert år, men lidt senere. Jeg har kigget hos Blomsterverden, den er udsolgt nok pga forkert tidspunkt, men jeg skrev til dem og de får den igen til september, så tak for tippet :-)

      Slet
  2. Hej Lene.
    Der sker også en masse hos jer, her har vi været i haven hele dagen. Jeg har gravet græsplæne igen og fået plads til tre roser mere. Var i Skallerup Klit til fødselsdag i går og på vejen hjem, besøgte vi en lille planteskole ved Rakkeby og købe billige violer/ stedmoderblomster og tre Lady of Shalot. Spændende at se hvad de kan blive til i sommer. Vi ses.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så bliver der mindre græs, der skal slås :-) Jeg har hørt om den planteskole, han skriver tit på facebook. Ja vi ses tirsdag, håber Javsen får tid til at komme med.

      Slet
  3. gode stemningsbilleder :) - det var også er perfekt have-weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en hel fantastisk have weekend😀

      Slet
  4. Det ser fint ud med din forårs/påskepynt rundt omkring.

    Vi fik rengjort udestuen (=drivhuset) i weekenden. Mangler kun lidt oprydning derude. Rart at få det overstået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det pyntede i hvert fald at få juletingene væk😀
      Vi glæder os også til at få det ordnet.

      Slet