fredag den 24. marts 2017

24. marts 2017. Cottage Garden

Det er jo ikke lige en Cottage Have vi har, men det har Tante Grøn fra Mors og nu har hun skrevet bog nummer 2 om sin dejlige have. Bogen var jeg så heldig at få i fødselsdagsgave. Familien kender mig godt så ud over Tante Grøns bog fik jeg Haveselskabets bog om Planteformering og et nyt Morel træ.

 Læsestof 

 Morellen er plantet. 

Det er desværre ikke blevet til så meget havearbejde i denne uge, men i dag blev det til et par timer.

 Sidste weekend flyttede der lidt forår ind i krukkerne foran huset.

Inden jeg begyndte på at luge og klippe stauder ned gik jeg en lille tur rundt i haven.
Foråret er på vej :-) 

 Masser af knopper i Magnolien og nu kan dådyrene ikke komme ind til dem længere.

 Kobjælderne er også godt igang.

Påskeklokkerne har været længe om at komme igang, men nu sker det.









Der er også flere forårstegn rundt om i haven.

 Adonis.

 Små Narcisser.

En lidt større Narcisse.

Javsen har været flittig i dag. Han har klippet de store græsser ned og givet roserne den første gødning.
I morgen skal vi til fødselsdag hos det yngste barnebarn og søndag skal jeg ned til Rita i Blomstertøsens Have for at se hendes mange flotte Påskeklokker
God weekend til jer alle.

5 kommentarer:

  1. Skønne fødselsdagsgaver du har fået :) Heldigvis er det bedre vejr til at komme i haven i denne weekend, håber du har tid til det. Smuk Adonis.

    SvarSlet
  2. Smukke Påskeklokker du har :)
    Dem har jeg til gode!

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige gaver du har fået dig. Jeg har også håndbogen om planteformering. Cottagebogen må jeg lige vente med, til der atter er penge på have-kontoen. Tysklandsturen var ikke helt billig :)

    SvarSlet
  4. Til lykke med fødselsdagen. Godt at I nu kan have jeres have i fred for de grådige gæster.

    SvarSlet
  5. Wow du er godt nok heldig med god læsning ,ja foråret står for døren.
    Gid weekend. Hilsen Grethe

    SvarSlet