søndag den 25. maj 2014

Besøg i Høneballehaven


Så kom jeg op, jeg var først  hjemme kl. 22.45 i aftes, godt træt, så jeg har sovet længe idag.
Jeg var nemlig på Samsø i går :-)
Jeg kørte hjemmefra kl. 6.20 med retning mod Trige, hvor jeg skulle mødes med Malcolm og Ulla fra bloggen Frk. Anemone. Derfra gik turen til Samsø, hvor vi skulle til Blogtræf hos Lisbet.
Sikke dag, skøn have, dejligt solskinsvejr og ikke mindst skønt selskab.
Vi var ikke så mange, men hvor var det hyggeligt og snakken gik
Lisbet lovede at hun nok skal holde blogtræf igen næste år og jeg vil anbefale alle, at deltage, der er ikke noget bedre, end at komme ud og se andres haver og ikke mindst det, at møde andre med samme interesse for haver som en selv.
Man kan dog også nå det i år. Lisbet har blogtræf  igen d. 5 juli , og jeg vil sige roserne tegner rigtig godt.
Jeg tog ikke så mange billeder og de blev nu heller ikke så gode, men prøv at gå ind på Frk. Anemone og Høneballehaven, så kan man få et indtryk af hvor dejlig haven er :-)

Nordbedet

En flot pagodebusk

En af de mørke rododendroner 

Turen gik hjem med færgen kl. 18.15, vi var dog lige omkring en gårdbutik så vi kunne få Samsøkartofler med hjem
Tilbage i Trige, skulle vi lige en lille tur rundt i haven hos Ulla og Malcolm, tusind tak for synet, hvor har I en dejlig have :-)
Så gik turen hjem til Hjortdal. Hold op hvor var jeg træt, men fuld af inspiration og ny energi.

TUSIND TAK TIL LISBET OG BENT FOR AT ÅBNE JERES HAVE.
TUSIND TAK TIL LISBET, BENT, MARIE, SØREN, MALCOLM OG ULLA FOR GODT SELSKAB
Idag skal vi til fødselsdag hos vores svigerdatter, det bliver også hyggeligt :-)
God søndag.

11 kommentarer:

  1. Det lyder til, at du har haft en dejlig dag. Det må være fantastisk at besøge to dejlige haver på en dag. Jeg regner også med at tage turen til Samsø her til sommer.
    Ha' en god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en helt fantastisk dag og du kan godt glæde dig til turen.

      Slet
  2. Hvor skønt at I har haft en dejlig dag på Samsø. Håber også jeg en dag får mulighed for at se Lisbeths skønne have. Kan godt forstå, at man bliver vildt inspireret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig dag og du skulle nu unde dig den glæde.

      Slet
  3. Selv tak, Lene - det var virkelig en god dag, en af dem man huske længe.

    SvarSlet
  4. Selv tak - og tak fordi du orkede hele turen, jeg kan godt forstå, du var træt, det var sent, du var hjemme. Jeg så slet ikke, du tog billeder, men de blev da fine.
    Valmuen hedder Papillion :)

    SvarSlet
    Svar
    1. og tak fordi du reklamerede for næste blogtræf :)

      Slet
    2. Tak for navnet på valmuen, det er noteret hos mig også.

      Slet
    3. Ja jeg var træt, men på den gode måde :-)
      Tak for navnet, jeg vil prøve om jeg kan finde den.
      Jeg bruger jo min telefon til at tage billeder og normalt bliver de ok, men det virker ikke så godt når solen skinner (sikke et problem)

      Slet
  5. Hej Lene.Ja!! man bliver helt høj af sådanne dejlige havebesøg.Er jo selv lige kommet hjem efter en uge i det Jyske med dejlige havebesøg.
    Og vi nåede også Ullas dejlige have på vej til Tante Grøn.
    Og vi har jo besøgt Lisbeths smukke have to gange.
    God dag Jette

    SvarSlet