lørdag den 23. februar 2013

Plante køb

Så kunne jeg ikke modstå længere!

Idag fik jeg igen en mail med tilbud fra en engelsk planteskole, som jeg før har handlet ved,
De sælger forskellige stauder mm, stauderne sælger de som barrodsplanter, der ikke er så store.
Jeg får jævnlig mail fra dem og er tit fristet, men denne gang var der nogle stauder, jeg slet ikke kan undvære, så må jeg se, hvor jeg skal plante dem, nå det tid den glæde:-)


Coreopsis Pinwheel



Denne denjlig Coreopsis Pinwheel har så fin en farve, så den måtte jeg have.


Heucherella Solar Eclipse

Jeg kunne heller ikke stå for denne Heuchellea SolarEclipse


Dahlia orchid Giraffe

Billederne er taget fra Hayloft Plants 2013 katalog


De plejer ikke at have georginer, men denne gang havde de en enkelt, Dahlia orchid Giraffe.

Priserne der stå på billederne er for 3 stk.

Jeg tror bestemt ikke jeg sparer penge ved at handle i england, der kommer jo en del porto på, men man kan være heldig at få planter man ellers ikke ser, jeg har i hvert fald ikke set dem her, men derfor kan de måske nok købes her i landet.



16 kommentarer:

  1. Hej Lene.Fine planter du har købt.Men som du skriver så er det ikke speciel billigt at købe i England.Jeg ved ikke om du kan få dem her i landet,men bare du er glad for planterne og de kommer til at trives.Så er alt jo godt.God weekend til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du helt ret i og jeg er glad for købet og glæder mig til de kommer.

      Slet
  2. Coreopsis'en og Georginen er da fuldkommen uimodståeligt lækre!

    Hjerteligst

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg syntes at de har en hel speciel farve.

      Slet
  3. H. Solar eclipse kan du også købe hos Blomsten & krukken. Den er utrolig flot, lidt dramatisk synes jeg.

    Det er skønt, sådan at lade sig friste. Placeringen løser sig jo altid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vidste jeg slet ikke og det havde nu nok været billigere, men pyt:-)
      Ja jeg finder jo nok et hjørne ellers må vi udvide haven igen:-)

      Slet
  4. Jeg købte roser i England sidste år, portoen var ikke dyrere fra England end her hjemme fra. Men sådan er det nok ikke altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg tror det er forskellig fra sted til sted, her synes jeg måske nok det er lidt dyrt.

      Slet
  5. Skønne indkøb du har gjort, det bliver spændende at følge dem i din have til sommer ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg håber at kunne vise billeder af dem til sommer, måske i fuld flor.

      Slet
  6. Svar
    1. Det var faktisk også den jeg startede med at lægge i indkøbskurven og det er måske en måned siden, indkøbskurven har det med at gemme og da jeg så var inde på siden igen, her den anden dag lå den der og lokkede og så var der jo lige....

      Slet
  7. Fine planter du har købt. Held og lykke med dem.
    Ha´ en god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have og i lige måde til dig

      Slet
  8. Kære Lene,
    Hvor er det nogle spændende sager du har købt! Jeg kender heller ingen af dem, men der er da virkelig farve på. Det kommer til at se knald-godt ud, når først de er vokset til og har tænkt sig at blomstre. Held og lykke, samt god fornøjelse med projektet.
    Alle de bedste hilsener, Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg glæder mig rigtig meget til de ankommer, men det var lidt endnu. De plejer ikke at sende før planterne kan tåle det.

      Slet