søndag den 9. februar 2020

2020 uge 6. Påskeklokketid.

Jeg har været på skolen, hver dag i denne uge, så der har ikke vært hverken tid eller energi til havearbejde, men nu er der ikke så længe til at skolen har vinterferie så mon ikke der bliver lidt havetid der. Vejret ser ud til at fortsætte med at være mildt og langtidsprognosen siger at uge 8 kan blive lidt mere tør, det ser jeg frem til.
Lørdag var vi en tur i Bording Kirkeby for at besøge Rita fra Blomstertøsens have.
Hun har virkelig mange forskellige Påskeklokker og jeg synes det er så fantastisk, at alle de dobbelt stammer fra 4 Påskeklokker, som hun købte for nogle år siden.
Billeder fra Ritas have









Vi har haft nogle Immerbær som bunddække i Skovbedet, som vi er blevet trætte af. De er svære at holde fri for ukrudt så derfor har vi besluttet at de skal væk og så skal er plantes flere Påskeklokker.
Så bilen blev fyldt op, heldigt at det var Javsens bil vi kørte i :-)


I dag har vi (Javsen)fået plantet alle Påskeklokkerne fra Rita, det var et træls arbejde i regn og blæst, men det skulle jo gøres.

Påskeklokkerne i Skovbedet er godt igang, de nyder det milde vejr.





Der er også gang i de forskellige Vortemælk. De lyser op i haven på denne tid så jeg overvejer om jeg skal have nogle flere. Jeg kan se, at både Staudemarken og Staudestedet har nogle :-)



Den lille Iris Katharina Hodgkin er også sprunget ud, den er fin, men lidt farveløs så jeg tror den skal have selskab af en mere blå en.


Til sidst et dårligt billede, som er taget ud af vinduet.
Fuglene nyder at vi har hængt lidt mad ud til dem.


God uge.

26 kommentarer:

  1. Tak for synet af påskeklokkerne i Ritas have, hun har så mange flotte. Godt klaret af Javsen, at han har plantet det hele i dette forfærdelige vejr, han er sej :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er virkelig mange i Ritas have. Heldigvis fik han dem plantet om formiddagen om eftermiddagen var der bestemt ikke vejr til det.

      Slet
  2. Åh får helt lyst til at besøge Rita igen! Jeg har et halvtomt bed, hvor der godt kunne blive plads til en påskeklokkekoloni :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt sikker på, at Rita har nogle der passer til dit bed :-)

      Slet
  3. Hej Lene!
    Julrosor är så fina den här årstiden, då inte mycket annat har kommit igång ännu. Mina ser ut att trivas bra, och några blommar. Skulle gärna ha ett helt hav av dem.
    Ha en fin söndagskväll. /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt med noget der blomster på denne tid og jeg synes egentlig, at Påskeklokkerne er til at have med at gøre.

      Slet
  4. Hej Lene og Javsen. Dejlige påskeklokker. Det var en god ide`med påskeklokker i skovbeddet, det vil jeg også lave, de kan jo godt gro i solen. Vi har så mange "unger" der blomstrer og sidder oven i hinanden, de kan fylde rigtig godt mellem de store roser i parken. Mange hilsner fra Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har en del i Skovbedet, men også andre steder i haven og bare der ikke er sol hele dagen ser det ud til at gå.

      Slet
  5. Påskeklokker kan man ikke få for mange af. Jeg flytter osse småfrølinger rundt. Og hvert år nyder jeg at der kommer flere nye i blomst. Men så mange store som du viser Rita har, er der ikke endnu. Men jeg glæder mig til det.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man bestemt ikke :-) Jeg har også nogle frøplanter, som står der hvor mine overskudsplanter står, så kan jeg se hvordan de bliver. Rita har bare så mange fine.

      Slet
  6. Hej Lene

    Dine Euphorbia ser nu godt ud i det regnvåde bed!
    Godt i fik alt i jorden trods vejret...

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været lidt skeptisk med hensyn til Euphorbia, der er nogle af dem, som er slemme til at brede sig, men jeg tror nu at jeg vil se om jeg kan finde nogle flere :-) Heldigvis fik vi plantet Påskeklokkerne om formiddagen, vejret blev bare dårligere og dårligere i løbet af dagen.

      Slet
  7. Oj, så många olika Påskklockor (Julrosor)det finns. Den vita med färgstänk på är fantastisk, tycker jag. Har själv en liten planta med vita och de har blommat sedan julen. Hur länge blommar den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der findes bare så mange forskellige Påskeklokker, det er altid spændende at se hvordan frøplanterne ser ud. Jeg synes de blomster rigtig længe og selvom de er blomstret af står de flotte.

      Slet
  8. Hej Lene, ihh hvor har Rita mange påskeklokker. Det var godt det var Javsens bil i kørte i. Hvad er det for en fin blå flaske der stikker op mellem klokkerne :)))
    Det har været et skrækkeligt vejr at plante i, vi håber at vejret bliver bedre her i vinterferien.
    Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Rita har rigtig mange flotte Påskeklokker. Flasken er en som Rita havde gemt til mig :-) den har været brugt til lampe.
      Vi har først vinterferie i uge 8 og der skulle vejret blive godt :-)

      Slet
  9. Jeg stor elsker påskeklokker.
    Min have er ikke glad for dem.
    Kan se der er kommet en dobbelt igen i år.
    Man bliver så mega glad altså.
    Jeg tror jeg ville gå amok hvis jeg kom ned til Rita.

    Klem og skøn søndag i blæsten
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Påskeklokker er en dejlig blomst og man er så glad for noget der blomster på denne tid. Jeg havde også problemer med at få dem i gang til at begynde med. Jeg tror selv på, at det der fik dem igang var, at jeg gav dem et godt lag Champost hvert forår, de trives i hvert fald bedre nu.

      Slet
  10. Ja, det er tiltrængt med noget vinterferie nu :) Vi har også i uge 8...synes uge 7 var ekstralang at komme igennem i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med ferie, jeg har jo egentlig ikke ferie, jeg er på dagpenge, men skolen har ferie så der bliver ikke ringet efter mig. Jeg troede egentlig kun, det var her i Jylland der er steder som først har ferie i uge 8.

      Slet
  11. Mange fine bilder Lene.
    Men påskeklokkene ser aldeles fantastisk ut. Så mange :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-)
      Ja vi har en del forskellige Påskeklokker, de er så fine og ikke til at undvære på denne tid.

      Slet