søndag den 4. februar 2018

2018 uge 5. Nye vintergækker og Påskeklokker

Så kom februar og med den kulden, men også tørvejr. Nu må vi se hvor længe det holder, jeg kan se i vejrudsigten, at der skulle blive plusgrader igen allerede i slutningen af næste uge.
Denne uge har ikke budt på ret meget tid til haven. Jeg har været på arbejde de fleste dage, men tirsdag var jeg tidlig hjemme og torsdag havde jeg helt fri.
Tirsdag fik jeg klippet blade af lidt flere Påskeklokker og sået lidt flere stauder, så nu er jeg næsten færdig med dem.

 Det ældste bed med Påskeklokker, der er masser af nye planter, som jeg må se at få plantet ud et andet sted.
Onsdag aften var vi til en helt fantastisk koncert med Johna Blacksmith. Vores datter var med, så jeg havde lovet, at køre hende hjem til Århus torsdag. Når jeg er i Århus og kan nå det skal jeg gerne et smut forbi Billigblomst.
Denne gang fandt jeg nogle rigtig fine Vintergækker til kun 20 kr for en potte med 3 løg. De havde også rigtig mange fine Påskeklokker og der kom også 2 af dem med hjem.

 Sjovt med de forskellige aftegninger.





 Søndag har vi besøg af vores børnebørn og så skal vi altid ud og kigge til fuglene og gå en tur rundt på stierne i haven.
Vi fik fældet en selvsået Hassel, som skygger rigtig meget for en stor gammel Hortensia og det er et hit for Maddox, at være med til at køre grene væk med traktoren. Cassius er ikke så interesseret i at køre traktor, han vil hellere gå lidt rundt med bedstemor :-)
På vores tur rundt mødte vi katten Laurits, som var meget interesseret i fiskene under isen.

Lidt farligt, heldigvis faldt han ikke i.
Næste uge skal jeg på arbejde hver dag, men håber at blive færdig med at så de sidste stauder og at få klippet de sidste blade af Påskeklokkerne. Hvis vejret ellers er til det skal jeg også igang med at klippe staudetoppe.
Rigtig god uge.

16 kommentarer:

  1. Fine påskeklokker - det kunne være rart med en tur i Billigblomst, men det kan ikke betale sig, når færgebilletten skal oven i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er fine, jeg syntes ikke de er helt magen til nogle af dem jeg har, men nu må vi se.
      Jeg ved heller ikke om det kan betale sig at køre til Århus, men jeg har jo heldigvis ærinde der en gang imellem og til foråret kommer Billigblomst til Ålborg, de er ved at bygge nyt.

      Slet
  2. Hej Lene!
    Du er da flittig både med at så,men også med at få skrevet indlæg.Skal man fjerne alle bladene på påskeklokkerne?
    Hvor i Aarhus er billigblomst?
    Fine vintergækker og påskeklokker du købte der.Jeg kan se du har fedtprodukter på lager til fuglene,-jeg har lige selv fyldt 12 halve kokosnøddeskaller med fedt/frøblanding.Det er godt at børnebørnene viser interesse for dyrelivet ikke mindst fuglene.Hav en god uge!
    Hilsen Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver at få lavet et indlæg hver uge 😀 Så må vi se om det lykkes for mig.
      Jeg klipper altid bladene af påskeklokkerne, dels for at undgå svamp, men også fordi jeg synes at man kan se blomsterne bedre.
      Billigblomst er hvis du tager Tilst afkørselen og kører forbi Bilka. Mener vejen hedder Runetoften, lige bag Meny.

      Slet
  3. Hej Lene

    Sjovt med de forskellige tegninger på vintergækkerne, der findes nogen der går for uhyrlige summer bland liebhavere.

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er mange forskellige aftegninger. Det er helt vild, hvad nogle betaler, jeg så en der viste en til 270 pund for 1løg så foretrækker jeg 20 kr for en potte med 4 😀

      Slet
  4. ser spændende ud.... må forbi og se haven en gang
    Glæder mig til en hyggelig tur om 14 dage, mon ikke der kommer lidt nyt med hjem til haven fra Spiren
    Nåååårh ja super fantastisk koncert med Jonah Blacksmith

    SvarSlet
  5. Du skal være så velkommen 😀
    Det bliver rigtig spændende, jeg har ikke besøgt Spiren før, så jeg glæder mig og mon ikke der smutter lidt med hjem 😀
    Det var en fantastisk koncert 😀

    SvarSlet
  6. Hej Lene
    Der er altså ikke noget så lækkert som børnebørn :o))
    Det var nogle fine vintergækker du fik med hjem og Smukke påskeklokker.
    Jeg kan læse ud af dine ovenstående kommentarer du skal på Spiren :o)) Det kan du godt glæde dig til, der er så mange smukke påskeklokker. Men det er ikke de samme priser som i billigblomst. Jeg bor i nærheden af spiren så det kan da være vi mødes dernede.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
  7. Jeg glæder mig rigtig meget til at besøge Spiren. Det kunne være hyggeligt, hvis vi kunne mødes. Jeg kommer sammen med en flok i en minibus. Vi er der den 17. februar ca klokken 11 og kører igen klokken 14 ca.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det skrevet ind i kalenderen, så jeg kigger derned og får hilst på og nyder alle de smukke påskeklokker.
      Hilsen Linda

      Slet
  8. Åh hvor er det altid skønt at gøre nogle gode køb og finde lidt nyt til haven. Jeg har i hundredvis af små selvsåede påskeklokker, som jeg egentlig gerne vil have noget ud af. Planter du dine direkte ud et andet sted i bedet, eller skal de først i potter for at danne rødder?
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt at finde lidt lækkerier til haven og svært at modstå 😀
      Jeg har ikke så megen erfaring med de selvsåede påskeklokker, men jeg ved fra Rita fra Blomstertøsens Have, at det er bedst at plante dem direkte i jorde, de er åbentbart ikke så glade for at stå i potter. Jeg regner med at sætte nogle i et stykke bart jord, når vi kommer lidt længere frem på året.

      Slet
    2. Tak, jeg prøver at prikle dem ud i bedet. Det står alt for tæt nu.

      Slet
  9. Hej!

    Underbart med blommande Helleborus vid denna tid på året. Hur kallt och eländigt det än är där ute så är allt det som visar lite grönt i allmänhet och blommor i synnerhet något som avsevärt höjer humöret.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu lidt snyd med påskeklokkerne, de er nye og jeg tror de er drevet frem, men jeg har da et par stykker som blomstrer i haven. Ja alt grønt og blomstrende er virkelig velkommen på denne ti.

      Slet