mandag den 17. juni 2019

2019 uge 24. Så starter Roserne.

Så gik der igen en uge. en uge som startede med besøg hos haveveninder og sluttede med besøg af en haveveninde. Ind imellem blev der tid til at luge lidt mere og få plantet alle de dejlige planter, der kom med hjem fra havebesøg mandag og som jeg fik lørdag. De sidste frøplanter blev priklet og køkkenhaven blev ordnet.
I haven sker der bare så meget, alt næsten eksploderer i frodighed.
Roserne er startet så småt, især de store roser i Parken, men også andre.

 Maigold

 Winchester Catheral

 Ritausma

 Moyesii Pruhoniciana

 Kobberrose

 Stanwell Perpetual

 Moyesii Geranium

 Måske Nitida Defender, men jeg er ikke sikker.

 Jens Munk

 Hansaland

 Kordes Robusta

 Applejack

 Louise Bugnet

 Constance Spry

 Aicha

 Alcymist

 Golden Gate

 Mmm Alfred Carriere

 Helena Hybrida

 Pouls Himalayan Musk

Munstead Wood

Denne uge byder kun på en arbejdsdag. Jeg skal på havetur torsdag, fredag og lørdag. Haveselskabets afdeling Nordjylland har arrangeret en tur til CPH kombineret med besøg i private haver og et par planteskoler, spørg lige om jeg glæder mig :-)
God uge.

14 kommentarer:

  1. Milde himmel sikken en rosenhave! Det ser jo helt vidunderligt ud. Må næsten være svært at rive sig løs og tage til CPH, men der venter nok også gode oplevelser.
    Hav en dejlig uge!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har mange fine roser, men nu er billeder jo taknemmelige at tage 😀 jeg elsker min have, men der skal også være tid til at besøge andre haver og jeg glæder mig til CPH, men især til de andre havebesøg.

      Slet
  2. Hej Lene

    Det må jeg nok sige - Flot!
    Og spændende med dine Rosa moyesii, hybrider og selektioner - disse sunde flotte sager ser man alt for sjældent.
    Alle havebloggere er jo inviteret til CPHgarden torsdag, jeg håber selv at kunne nå at være med.

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så en Moyesii rose i en have engang og faldt for den, mine er ikke så store endnu, de blev plantet i efteråret, men de tegner godt.
      Jeg havde godt set det med havebloggere på CPH, men troede egentlig, at det var for specielt udvalgte, men jeg kommer nu først lørdag så jeg kunne alligevel ikke deltage.

      Slet
  3. Hej Lene!
    Vilka fina rosor du har, kan tänka mig att det inte bara är vackert, utan doftar härligt också.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange af vores roser dufter, så det var dejligt, at gå rundt og tage billeder😀

      Slet
  4. Hold da op du har mange flotte roser og de ser rigtig sunde ud!
    Du må nyde din tre dages tur og alt afhængig af hvornår du skal på CPH,kan det være vi ses.Jeg er der torsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig til turen 😀 Jeg kommer først lørdag så vi mødes nok ikke 😀
      Hvis du har lyst til at se vores roser kan du bare kigge ud, måske er det en god ide at vente lidt, der er ikke så mange i blomst endnu.

      Slet
  5. Så fine roser. Men Helena Hybrida troede jeg var lysegul ligende? og megalangt kravlende? jeg har en som jeg har taget som stikling engang. Den har jeg altid troet det var en hybrida.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det .Jeg mener, at du har ret i at den er gul, jeg skulle have skrevet at det her vist er en frøplante.

      Slet
  6. Åååh... kobberrose. Den havde jeg engang. Det er en af mine absolutte yndlinge. Blomsten og løvet er så smukt.
    Men ellers er det fine roser, du har. Maigold, der får lov at brede sig og hænge ud, ser skøn ud.
    Rigtig god tur. Glæder du dig? ;-))))))
    /Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for Kobberrosen, den blomstrer ikke så længe, men løvet er flot hele sæsonen. Du kan tro jeg glæder mig 😍

      Slet
  7. Waaaaaaaoooooooh sikke en tur der venter. Det bliver helt fantastisk og sammen med andre have glade mennesker. Rigtig dejlig tur til jer. Tag godt med billeder. Vil så gerne se alle de skønne ting.
    Dine roser står smukt. Flot løv og ser slet ikke ud til sygdom.

    Skøn tur og weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt, at være på tur med andre havetosser 😀 Jeg prøver om jeg kan huske at tage billeder, glemmer det desværre en gang imellem og hold op som jeg så ærger mig bagefter.
      Roserne er fine i år.

      Slet