søndag den 17. februar 2019

2019 uge 7. Vinterferie planer.

Uge 7 var en meget stille uge rent have relateret. Jeg var kun i haven for at holde lidt øje med, om foråret er på vej :-)
Onsdag kom de Georgineknolde, som jeg havde bestilt fra Blomsterverden, store flotte knolde, som jeg glæder mig til, at putte i jorden om et par måneder.
Men nu står den på vinterferie og så skal jeg i haven. Ja jeg skal også lige have gjort lidt rent indenfor, men jeg regner med at der bliver tid til begge dele.
Jeg har et par ting, som jeg gerne vil have lavet i haven i ferien.

 Her skal der lægges pigsten, så man kan gå tørskoet op til den lille siddeplads i Sumpbedet.

 Jeg skal klippe blade af Juleroserne.

 Og jeg skal have sået lidt mere.

Jeg har som skrevet kigget lidt efter foråret i denne uge og det ser ud til, at der begynder, at ske lidt på den front. 

 Erantis og Vintergækker begynder at vise sig frem i bregnebedet.

 Dorothealiljerne er også på vej. De er begyndt, at så sig mellem fliserne, lidt upraktisk.

 En enkelt Iris Katharine Hodgkin er sprunget ud.

 En fin Marts Viol.

 Den Ungarnske Anemone er også godt igang.

 Adonisen lader vente på sig.

Der er også et par Påskeklokker, der er sprunget ud.



Næste weekend skal jeg til Vintergæk festival hos Spiren, det glæder jeg mig rigtig meget til.
God uge.

16 kommentarer:

  1. Sikken en masse vårtegn hos dig, det bliver godt med vinterferie, så du rigtigt kan komme i gang. Tænk at de ungarske anemoner allerede er i gang, de vil ikke rigtigt hos mig.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg trænger virkelig også til ferie oven på al den sygdom.
      Foråret sniger sig ind på os, vi besøgte Rita i lørdags og der var den Ungarske Anemone endnu længere fremme.

      Slet
  2. Hej Lene
    James derer da sket Meget! Og det er jo godt at det hele ikke er myldret op, vi er kun lige halvvejs gennem februar. Underligt vejr, super til dine göremaal☺ Og alt Tyder paa at det vil fortsätte..

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom det føles som forår, kan vi sagtens få både sne og frost, så det er med at slå lidt koldt vand i blodet.

      Slet
  3. Hej Lene!
    Blir lika glad varje vår över alla vårblommor, då vet jag att så småningom är det min tur att se dem i blom. Vi har haft några fina dagar, men det är bara februari, så våren är inte riktigt här för att stanna ännu. Så vackert med både julrosor och blåsippor.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi kan nu også sagtens få både sne og frost her, men det føles lidt som forår og
      Erantis og Vintergækker bliver man bare så glad for at se hvert år.

      Slet
  4. Hej Lene
    Det var en tidlig iris. Og din Ungarske anemone... og violen. Meget tidlige forekommer det mig.
    I dag har vi sol og de lover vist lidt spredt hen over de næste dage. Rigtig god ferie.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en meget tidlig Iris og den står tæt inde ved huset, så det er nok derfor den er så langt fremme. Anemonen er fra Rita og hendes er længere fremme.

      Slet
  5. Hvor har du bare mange lækker ting i haven.
    Det kan jeg slet ikke prale af.
    Ville ønske mine iris bare kom. Men det gør de aldrig.
    Tror ikke de kan lide min jord......
    Men sikke et vejr her den første ferie dag. Høj sol og vindstille.

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for planter så vi har en hel del i haven 😀
      Almindelige Iris har vi heller ikke jord til, men de små tidlige ser ud til at trives i et tørt bed tæt på huset.
      Vi fik først lidt solskin over middag, men vejret var nu fint alligevel.

      Slet
  6. Det er nu lidt sjovt dine dorthealiljer sår sig der. Efter sigende vil de gerne have lidt ekstra fugtighed, mon der er det mellem fliserne?
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt sjovt, men også upraktisk. Det bliver i hvert fald ikke let at flytte dem. Jeg tror nu ikke der er fugtigt, fliserne er lagt i sand, men der er megen skygge, derfor er der også så meget mos 😕

      Slet
  7. Jeg har også vinterferie i denne uge og vi har da været i haven, men tiden er gået med at lave kattehegnsikring og holde øje med "udbryderkongen Houdini" (aka Quintus)....og i morgen har de lovet regnvejr...men så kan vi jo få klaret nogle hængepartier indendøre...ligesom jeg stadig har en del skolearbejde, der skal klares inden uge 9.
    Vi tager også til Spiren i næste weekend. Nærmere bestemt lørdag formiddag, måske vi ses. Skal du med på Gauners bustur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så godt dit indlæg om kattehegnet. Vores søn og svigerdatter har 6 katte så de har også kattehegn om haven. De har en elektrisk tråd, som ser ud til at virke.
      Ja jeg skal med bussen på lørdag, det kunne være hyggeligt lige at hilse på.

      Slet
  8. Ja der er godtnok kommet forår i luften. Du har så mange skønne forårsbebudere, og den lille ungarske anemone er jeg helt tosset med, og så dine flotte påskeklokker. Et rigtigt dejligt forårs indlæg.

    God aften og knus herfra
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Der begynder at komme gang i de forskellige forårsblomster. Den Ungarske Anemone har jeg fra Rita Blomstertøsens have. Jeg har en del forskellige Påskeklokker og på lørdag skal jeg besøge Spiren, måske kommer der et par stykker mere med hjem :-)

      Slet