søndag den 26. november 2017

26. november 2017. Besøg hos Tjiller Tjaller og Fru Pedersen.

Fredag havde jeg tidligt fri fra skole, så jeg aftalte med min søster, at vi skulle på en lille juletur.
Turen gik til Holstebro, hvor vi besøgte Tjiller Tjaller. Et virkeligt godt sted, som jeg besøgte første gang, da jeg var på højskole i Lemvig.
Hos Tjiller Tjaller finder man en masse fine ting både til ude og inde. Lige nu er der mange juleting, men det der mest falder i min smag, er de mange fine jernting man kan få til haven. Jeg har før købt og vist en del jernting, men denne gang var det mest nogle kugler både i beton og jern jeg fik med hjem. 
Efter besøget i Holstebro gik turen videre til Vemb, hvor man finder Fru Pedersens Have.
Haven er hvert år pyntet flot op til jul og her er masser af ideer man kan bruge hjemme.
Her fik jeg taget nogle billeder, som jeg vil bruge til inspiration når jeg pynter lidt op i min egen have.

En fin velkomst.

 Zink og Palmekål passer fint sammen

 Flotte rustne kræmmerhuse på skuret.

 Masser af kugler i forskellige materialer.

 Lysthuset pyntet med gran og lys.

 Inde i lysthuset hænger beton kugler fra loftet.

 Plantestativ beklædt med gran og en lyskæde, en rigtig god ide.

 Opstilling på terrassen 

 Flere kugler, her på trellebord

 Kugler og gran i bålfad.

Det var en rigtig god tur og begge steder er virkelig et besøg værd op til jul, men også resten af året.

Her i  weekenden har vi besøg af vores børnebørn. 
Lørdag var vi på besøg på Spejderborgen, hvor der var julestue og i dag har vi kørt alle georginerne til opbevaring i Javsens søsters kartoffelkælder. Da vi kom hjem skulle vi ud og finde et par juletræer, drengene skal have på deres værelser.
Drengene hjælper selv med at bære træerne hjem.
God uge til jer alle.

6 kommentarer:

  1. Dejligt med besøg af børnebørnene og en juletur med din søster.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Drengene er blevet store,-den ældste bliver vel fem næste gang!
    De bliver med tiden gode hjælpere i juletræerne.
    Skønt med inspiration til haven i vintertiden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det går stærkt. Cassius bliver 5 i december, deraf navnet på bloggen 😃
      Nu må vi se om de får lyst til det, når den tid kommer, men det kunne da være hyggeligt med deres hjælp.

      Slet
  3. Kære Lene.
    1000 tak for besøget og snakken, rigtig dejligt at se dig igen.
    Fine billeder du fik taget i julehaven, er spændt på hvordan du får brugt inspirationen hjemme i din egen julehave.
    Dejligt med besøg af børnebørnene, sikke dygtige de er. Her havde vi også besøg af guldklumperne fra lørdag til søndag, noget vi alle nyder.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var et rigtig godt besøg og min søster var også rigtig glad for, at se din have.
      Jeg glæder mig til, at komme igang herhjemme.
      Vi nyder også at have børnebørnene på besøg.

      Slet