mandag den 23. oktober 2017

23. Oktober 2017. Bedstemors lopper.

Jeg har aldrig lidt af det store kreative pyntegen, men efterhånden har jeg fået lyst til at "pynte" lidt. Ikke inde, men ude i haven. Jeg kan ikke selv finde på, men jeg "stjæler" ideerne fra nogle af de mange haveblogge jeg følger, mange af dem viser fine opstillinger og sjove indfald.
Jeg plejer ikke, at  været særligt interesseret i at gå på loppemarkeder, men har den sidste tid fået øjnene op for, at det er der, man kan finde nogle af de sjove ting man kan bruge i haven.
Lokalt har vi et fint marked, hvor indehaveren bland andet tager til Sverige og finder mange fine ting. Sidste weekend besøgte jeg hende sammen med min sviger datter. 

Jeg tænker, at opsatsen skal fyldes med pyntegræskar og kælken skal pynte til jul.

I fredags besøgte jeg Rita, fra Blomstertøsenshave og vi kørte ud til et sted som hedder Billig Leif. 
Det er virkeligt et sjovt sted. Fuld af ragelse, men også mange fine ting og det er virkeligt billigt, som navnet antyder :-) 

 Et par "blå" ting, en si til en mælkejunge og så et par gamle rustne skøjter.

 Lidt blandet og så et B for Bedstemorshave.

Jeg skulle selvfølgelig lige have en enkelt blomst med hjem fra Rita.

 Jeg synes den her Asters har en fantastisk farve.

I dag er jeg startet på arbejde igen. Ikke på fuld tid, kun 3 dage om ugen, men lidt har også ret. Det er på den skole, hvor jeg var sidst, et sted jeg var meget glad for at være, så det tegner godt. 
Til sidst et billede af hvad jeg tror er den sidste buket Georginer for i år. Planterne ser nu fine nok ud, men jeg har ikke været så flittig med saksen, så der er ikke mange blomster igen. 


18 kommentarer:

  1. Ja det var en dejligt tur vi der var på og vi fik da også fundet lidt forskelligt. Nu har du da lidt mere at gøre med, når du skal til at pynte til jul udenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god tur og godt selskab.

      Slet
    2. Tak og i lige måde. Det er altid hyggeligt at være på tur sammen med dig.

      Slet
  2. Du er åbenbart ved at få fat i pyntegenet, det er jeg ikke, det interesserer mig ikke rigtigt.
    Jeg skal love for, at Rita har fået noget ud af den asters hun byttede sig til sidste år. Jeg er ikke så god til at dele stauder, som hun er.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt pynt, men heller ikke for meget er fint😀

      Slet
  3. Hej Lene. Spændende, at du udvikler dig og finder på nye ting. Jeg har tilgode at få en bid af pynte-genet. Jeg dur ikke til det, hvilket nok hænger sammen med, at det ikke er dér, min store interesse er. Men jeg nyder at se alt det, I andre er så dygtige til at arrangere. God fornøjelse med pynteriet :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har længe kigget med, når andre viser deres opstillinger. Jeg kan ikke selv finde på så det er ren kopi når jeg laver noget.

      Slet
    2. Man skal da også bare kopiere for at lære. Det har alle store kunstnere gjort. Og jeg er sikker på, at de fleste blot er stolte over at kunne være til glæde og inspiration. Det bliver spændende at følge dine opstillinger :-)

      Slet
  4. Hej Lene
    Det var da et par skønne steder du har været, jeg elsker sådan nogle kræmmer steder. Skønt at du kan blive inspireret til lidt pynt i haven. Det er nogle fine ting du har købt og det bliver spændende at se hvad du får lavet af opstillinger. Jeg er da helt vild med dit Bedstemor B.
    Masser af Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et par gode steder og jeg glæder mig til at få brugt tingene. Beton B 'et kunne jeg ikke stå for, det passer jo lige 😀

      Slet
  5. Uhh, hvor det lyder som et spændende sted. Der er ikke noget så skønt som ny inspiration.
    Mange hilsener, Karen

    SvarSlet
  6. Dejligt med nogle loppefund. De bidrager til at gøre haven levende og beboet, en fryd for øjet. Jeg er især vild med opsatsen. Når græskarrene ikke kan længere, kan du ligge lidt grankviste, og forskellige kogler i, og måske en hyacint.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan nu også godt lide lidt pynt her og der :-) og jeg har jo fortalt dig før, at jeg er slem til at "stjæle" ideer, fra jer der kan hitte på :-)
      Jeg har kigget på opsatsen flere gange og nu var jeg så heldig at få et godt tilbud på den og kælken.

      Slet
  7. Den der opsats er jeg da vild med... du skal nok komme efter det, når først du går i gang med lidt opstillinger. Jeg er også bedst til at kigge på andres pynt, men ville ønske at jeg selv var kreativ med det, men sommetider øver jeg mig.
    Held og lykke på jobbet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg synes også opsatsen er så fin og meget anvendelig. Jeg kigger også på hvordan andre gør, for det med at finde på kan jeg slet ikke selv. Jobbet er på den skole, jeg var før ferien og der var jeg rigtig glad for at være så jeg håber på det bliver i længere tid jeg skal være der.

      Slet
  8. Hej Lene. Det er nogle rigtig fine ting, du har fået fat i. Jeg glæder mig til at se, hvad du får ud af dem. Det er da herligt, at du er på arbejde igen, 3 dage er da meget godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for de forskellige ting, så nu må jeg se om jeg kan finde nogle ideer rundt omkring :-)
      Det er fint med de 3 dage, men med tiden skulle det gerne blive til lidt mere-

      Slet