mandag den 15. maj 2017

15. Maj 2017. Aftentur i haven.

Det er lidt tid siden, jeg har lavet et indlæg og skal jeg nå 2 i maj, må jeg hellere få lavet et :-) 
I dag har vi fået startet på at plante georginer. Vi nåede at tilplante den "Gule Flod" inden aften og regner med at nå den "Lilla Flod" i morgen efter arbejde. Knoldene er rigtig fine i år, vi har kun kasseret 1 af de rød/gule.
Efter aftensmaden fik jeg vandet i drivhuset og gik så en tur rundt og tog lidt billeder af det der blomstrer lige nu. Jeg synes egentlig ikke at der er så meget, der blomstrer, men lidt blev det da til.
Først nogle billeder fra Skovbundsbedet.

 Anemone og Vortemælk

 Dobbelt Trillium.

 Rød Trillium

 Trillium med brogede blade.

 Hvid Trillium.

 Kulsukker

Og så nogle billeder fra "Den gamle have"

 Prærieliljen er tæt på at springe ud.

 Det er den lave Iris også

 Hvid Løjtnantshjerte.

 Frøplante af min mors røde Løjtnantshjerte.

 Småhjerte.

 Daphne af en slags, den har den mest vidunderlige duft.

 Geum.

 Geum.

Kærmindesøster. Størrelsen viser at vi ikke har ret mange snegle i år. De plejer at holde den nede.

Det var alt for denne gang. Vi har emneuge på skolen så jeg har ikke fri torsdag, men fredag i stedet for. Og på mandag skal jeg til London til Chelsea Flower Show :-)

8 kommentarer:

  1. Så nærmer tiden sig endelig til turen til Chelsea, det bliver spændende. God tur.
    Jeg har aldrig bemærket at sneglene går i Kærmindesøster, det er vist ikke deres livret hos mig.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er slet ikke til at forstå, at det er lige om lidt jeg skal afsted. De første år spiste sneglene vores Kærmindesøster næsten fuldstændig, men vi havde også mange snegle.

      Slet
  2. Sneglene går heller ikke i min Kærmindesøster.
    Du har da alligevel en del i blomst og mange Trillium - flot.
    Dine Geum er længere fremme end mine.
    Rigtig god tur til Chelsea - det glæder jeg mig til at se noget fra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,når man får kigget efter er der da en del i blomst. Trillium er lidt ny i haven, nu må vi se om de vil trives. Det er nu også de 2 eneste Geum, der er i blomst nu.
      Jeg glæder mig rigtig meget til Chelsea og håber at jeg husker at få taget billeder.

      Slet
  3. Dejligt at få georginerne sat, vi er næsten færdige i dag. Fine trillium du har , kan se jeg har en broget bladet , som du ikke har, den har brunrød blomst, ved ikke om det er en frøplante, jeg har aldrig set den andre steder, men jeg har vist fået den på et plantemarked for længe siden. Spændende med tur til Chelsea, vi tager til CPH-garden i København. Hilsen Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi skal gerne blive færdig i dag, men har jo heller ikke så mange. Det er kun den enkelte hvide Trillium, der har lidt år på bagen, de andre er nye fra sidste år, håber de vil trives. Man kan være heldig, at få noget spændende på markeder. Jeg ville også gerne have været til CPH, men synes det bliver for meget både med Chelsea og rosentur og vi regner også med at besøge Dan i England senere på sommeren.

      Slet
  4. Hej Lene. Godt at I får plantet georginer, det må være et stort arbejde for jeg kan godt huske floderne. Det er så utrolig flot.
    Der er da meget i blomst i din have. Rigtig god tur til London.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu ikke så slemt, Javsen graver og jeg siger hvor de skal stå :-) Ja vi synes også floderne er lykkes godt.
      Det bliver så spændende at komme til London og det er lige om lidt :-)

      Slet