mandag den 19. oktober 2020

2020 uge 42. Ny telefon

 I uge 42 har skolerne efterårsferie så der var der ikke brug for mig.

Jeg havde egentlig regnet med, at nå en masse i haven, men det går jo ikke altid som man regner med.

Når man dyrker juletræer og pyntegrønt, er de  næste par måneder en travl tid. Javsen er gået i gang med at klippe grønt til kirkerne og når han er færdig med det, venter juletræerne. Det betyder, at han ikke har tid til haven nu.

Vi fik dog begyndt på, at lægge lidt løg, det er nu ikke fordi vi skal have lagt en masse, men lidt nyt skal der jo til. Javsen graver og jeg putter løgene i jorden.

Vi har lagt nogle blandede Narcisser i Det gule Bed, jeg glæder mig til at se det til foråret.


I år har vi brugt det gamle pælebor til at lave huller med. Lisbet fra Ebeltoft viste hendes smarte løglægger og den lignede vores pælebor.

Jeg har længe ønsket mig en ny telefon. Dels fordi den gamle virkelig var gammel og langsom, dels fordi jeg gerne ville have en med et godt kamera. Jeg har ikke det mindste forstand på telefoner og jeg er heller ikke villig til at betale ret meget for en ny. Nu har jeg fået en ny, al begyndelse er svær og jeg har lidt svært ved at se om den tager bedre billeder end den gamle, jeg kan dog se, at nærbillederne er mere klare.
I dag gik jeg, lidt for sjovt, ud for at tage billeder, det blev godt nok lidt sent :-) så de blev lidt mørke.

På afstand står floderne fint endnu.


Vi har ikke haft ret megen frost, så der er stadig lidt blomster og farver i Parken.










God uge.

20 kommentarer:

  1. Det er ikke nemt med ny telefon, det kender jeg, men billederne er da blevet rigtig fine, næste gang må du ud ved dagslys, så bliver det endnu bedre.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at især billederne tæt på er bedre end de gamle så der er håb, men det er godt nok svært at huske hvordan det hele virker.

      Slet
  2. Så fint dahliorna står fortfarande! Alltid lite jobbigt att lära sig ny telefon, men fina bilder.
    Allt gott
    /Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. På afstand ser de fine ud, men kommer man tæt på, kan man godt se at det er sidst på sæsonen. Håber jeg snart får styr på telefonen

      Slet
  3. Hold da op hvor er det bare nogle flotte billeder - og mindst lige så flotte blomster! Vi får lidt ondt i misundelsen hernede i det sønderjyske ;)
    Ønsker dig et dejligt sen-efterår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-) vi er så heldige, at bo tæt på havet, hvilket betyder, at vi ikke er så udsatte for tidlig nattefrost.

      Slet
  4. Billederne er da fine, og jeg husker selv, hvilken lettelse det var at skifte den gamle udtjente telefon ud med en, der kunne det hele i en lynende fart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver godt med en ny telefon, der er bare lidt begyndervanskeligheder :-)

      Slet
  5. Hej Lene!
    Vilken härlig rabatt med många fina dahlior. Hos mig tog det slut i natt, det har varit riktigt kallt. När de kommit upp ur jorden skall jag sätta lökar där i stället. Bilderna är fina.
    Ha det bra /Hälsningar Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi prøver, at der kun skal være en af hver slags georgine i floderne. De ser fine ud på afstand, men tæt på kan man godt se at vi er sidst på sæsonen. Vores kommer op i løbet af november, når de er blevet brune.

      Slet
  6. Hvor er det super, at pæleboret virkede :-)
    Og tillykke med den nye telefon. Det er altid lidt bøvlet at lære ny teknik at kende, men du bliver sikkert snart en haj til det ;-) Umiddelbart ser billederne vældigt gode ud.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg så dit indlæg om løglægger, kunne jeg se, at det gamle pælebor vi bruger, når vi sætter hegn, lignede den du har, så den måtte også kunne bruges og det gjorde det.
      Det går langsomt frem, med at finde ud af telefonen :-)

      Slet
  7. Hej Lene

    Det er da bestemt glimrende og rigtig brugbare billeder, Smart smart pælebor - ligner meget Lisbeths ja!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Pæleboret er et gammelt et fra min svigerfars tid som vi bruger når vi sætter hegn, men det ligner meget Lisbeths løglægger.

      Slet
  8. Dejligt med en ny telefon. Jeg måtte jo også købe en ny efter miseren med at falde i bækken �� og den tager forrygende billeder. En Samsung A71.
    God fornøjelse med pælebor og pyntegrønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk aldrig skadet en telefon så når jeg har fået ny er det fordi den gamle er udtjent, så jeg har altid svært ved at vænne mig til en ny efter lang tid :-) Jeg har slet ikke forstand på teknik så jeg købte den min søn sagde, var den bedste til den pris jeg ville give.

      Slet
  9. Åh, hvor jeg kender det med telefonen. Man ved, hvad man har, og det er altid lidt besværligt at få gang i en ny.
    Nærbillederne er af en meget fin kvalitet, og mon ikke også de andre billeder er gode, det var bare lidt for mørkt, da du var i haven.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Telefonen lå i sin kasse, en hel uge inden den blev pakket ud 😀 jeg bliver mere og mere tilfreds med billederne.

      Slet
  10. Fantastiska bilder med nya telefonen. Telefonerna i dag tar bra bilder och telefonen finns ju oftare med än kameran. Så fin rabatt med Dahlior. Jag plockade in mina knölar i början av veckan innan frosten kom natten efter, tyvärr tog frosten Hortensiorna, men de kommer förhoppningsvis nästa år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Telefonen har vi altid med, jeg har godt nok et rigtig godt kamera, men det er mere besværligt at have det med.
      Vi har heldigvis ikke fået ret megen frost endnu og det må gerne vente lidt.

      Slet