søndag den 17. juni 2018

2018 uge 24. Roser i Parken

Endelig fik vi lidt vand. Det blev til ca 15 mm siden sidste søndag, så det er bestemt ikke for meget, men alligevel så meget, at man kan se en forskel.
Det hjælper nu også lidt, at temperaturen er faldet væsentligt.
Der er ikke sket så meget i haven i denne uge, men her i weekenden har vi fået lavet en del. Der er blevet luget og Javsen har beskåret læbæltet ved roserne i Parken.
Dagens billeder er alle fra Parken.
Vi har efterhånden en del roser der og de er virkelig fine i år. Det skyldes sikkert varmen og så har vi snydt lidt og vandet en del.

 Alchymist.

 Leonardo da vinci, Jacques Cartie og Elegantyne

 Ghislaine de feligonde

 Scepter d isle

 Bellevue

 Mme Plantier. Den hænger lidt ud, godt læbæltet er blevet beskåret bag den.

 Rosarium Uetersen.

 Hansaland

 Rush

Da jeg var på vej ind, her til aften, opdagede jeg, at den første lilje er sprunget ud i Gårdspladsbedet.


Mandag  skal jeg til inspirations aften hos Livsnyderhaven i Aalborg, det glæder jeg mig rigtig meget til. Torsdag har jeg fridag, så skal jeg på tur til Enemærkets Hosta have, spørg mig lige om jeg også glæder mig til det :-)
Det var vist alt for nu, skal lige se lidt fodbold inden sengetid.
God uge til alle.

15 kommentarer:

  1. Hej Lene

    Flotte roser du kan vise. Det ser så godt ud når de gror så frit og med masser af plads!

    Ha en dejlig fodboldaften

    SvarSlet
  2. Hej Lene
    Godt I fik noget regn, der skal meget til, før det er nok, vi fik desværre kun 5 mm.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dher var fint med lidt vand, men desværre ikke nok.

      Slet
  3. Roserne kan jeg jo bedst lide på billeder for så stikker de ikke ;o)) Liljen er godt nok flot. Den må du gerne skrive på min bytteliste, hvis der engang kan blive et løg eller to. Ses...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hermed gjort 😀 Ja vi ses, glæder mig.

      Slet
  4. Hold da op i har godt nok mange roser og ja de blomstre vildt.
    Elsker når de for lov at udfolde sig som hos jer.
    Jeg ønsker mig sådan alkymisten og min Eglantyne er for vild i år. Satte den sidste år. Men tror der har været 100 blomster i år. Er helt overrasket. Den må stå korrekt.
    Alle mine liljer har jeg klippet ned. Der var gået larver i dem. Sådan nogle der mindede om mudder.......
    Så alt blev ryddet :((((

    God ny uge med masser af sjov
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. I den del af haven vi kalder Parken, har vi valgt at sætte nogle store roser, der næsten kan passe sig selv.
      Det er vist den røde liljebille du har haft besøg af, de er godt nok trælse.

      Slet
  5. Lækre roser - de har haft stor gavn af at blive vandet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vand og gødning skal der til.

      Slet
  6. Roserne er helt fantastiske i år, det er en fornøjelse efter sidste års våde sommer.
    Ihh hvor hyggeligt du har været oppe hos Maria i Livsnyderhaven, der er så smukt jeg er helt vild med den have, der er spændende hvad du siger til den.
    Og god tur senere på ugen.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Roserne har været glade for varmen, så bare de har fået vand og gødning er de fine i år, men jeg synes de afblomstrer lidt for hurtigt, men heldigvis er der ikke så varmt længere.
      Jeg var meget begejstret for Marias have og det var en rigtig hyggelig aften.

      Slet
  7. Forårets varme var i hvert fald godt for roser. Sammensætningen af Leonardo da Vinci, Jacques Cartier og Elegantyne danner en flot buket i farverne :-)
    God fornøjelse med dine havebesøg.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har prøvet at sætte tre forskellige roser sammen flere steder i Parken og lige den sammensætning er en af de bedre.
      Foreløbig var det første havebesøg en fornøjelse 😀

      Slet
  8. Så fina bilder på rosor. Ser att du har Mmm Plantier, min är överöst med blommor ca.2 mtr hög. I veckan blåste det så mycket så den vek sig och det tog timmar innan jag och min livskamrat fick den på plats.

    SvarSlet