søndag den 7. februar 2016

7. februar 2016. Det føles som forår.

Her først i februar kan man godt lade som om det er forår. I hvert fald når vejret er som det har været i dag. 
I formiddags gik vi en tur i skoven og vi hørte lærken, så føles det da lidt som forår :-)
Lørdag var vi lidt i haven.
Javsen har længe snakket om, at vi var nødt til at få klippet lidt i klatreroserne, det var ved at være svært, både at køre og at gå forbi dem.
Så der blev klippet lidt og bundet lidt op. Vi har prøvet forskellige ting til opbinding af roser, men vender altid tilbage til sorte strips. De er lette, at have med at gøre, lette at fjerne igen og så er de næsten usynlige om sommeren.

Så blev der plads.

Jeg har flere steder set, at man bruger kastaniehegn til at holde lidt styr på bedene.
Jeg har købt en billig udgave af hegnet og lørdag fik vi sat det op.
Foreløbeligt er vi meget godt tilfredse med resultatet.

Nu er det let at gå på stien.

De sidste par uger har jeg ledt efter erantis og endelig fandt jeg nogle stykker. Det er lidt sjovt, at tænke på, at om et par uger er bedet helt gult og dækket af erantis og her har jeg ledt efter et par stykker.
Næsten sprunget ud, de mangler bare lidt sol.

Nu skal der snart spises, tasken er pakket og i morgen tidlig går turen igen til Lemvig. Denne gang en kort uge. Jeg kører hjem allerede torsdag, vi skal passe børnebørn :-)
God uge til alle.

6 kommentarer:

  1. Jeg bruger også sorte strips til at binde roser og clematis op med...det er simpelthen det nemmeste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mind mand, der kom på det. Først var jeg lidt skeptisk , men må indrømme, at det faktisk er ok.

      Slet
  2. Ja vi bruger også strips til roserne, det dur. Kastaniehegnet ser fint ud. Dejligt at skulle passe børnebørn, jeg har lige været sammen med begge mine igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også rigtig godt tilfreds med hegnet. Ja det er dejligt når de kommer på besøg.

      Slet
  3. Det ser da ud som forår, og lærken lyder bestemt også som forår. Det er herligt.

    SvarSlet