onsdag den 11. juni 2014

Aftentur i haven

Tirsdag kom vi så hjem fra vores tur til Irland.
Det var en fantastisk tur, som lige skal have lov til at bundfælde sig :-) Jeg tog en del billeder, alle er ikke lige gode, men jeg har planer om at lave et par indlæg fra de forskellige haver m. m vi besøgte.
Da vi kom hjem, gik jeg en tur rundt i haven, hold op hvor sker der meget på en uge.

Pæonerne er begyndt at blomstre. Jeg er bange for at der er svamp i nogle af dem, men heldigvis står de forskellige steder i haven, så jeg håber ikke de kan smitte hinanden.

Hvid uden navn



Købt som Coral Suset, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har prøvet med riddersporer flere gang uden held.
Sidste år købte jeg nogle små stauder i Lidl og deriblandt var en hvid ridderspore. Den har sneglene åbenbart ikke fundet :-)

Den rager godt op.

Mens vi har været væk er der også kommet godt gang i roserne.

En enkelt blomst i Ritausma

Golden celebration

Hansaland

Der er stadig blomst i flere af de iris jeg fik fra Spanien sidste år.

Næsten sort.

Til sidst et billede af en helt fantastisk stjerneskærm. Den ligner den helt almindelige hvide, men jeg synes den er meget stor i blomsten.

Fuld af store blomster.
Fortsat god uge til jer alle. 

10 kommentarer:

  1. dejlige billeder, især er den sorte iris imponerende. den hvide stjerneskærm er også særlig smuk, både pga blomsternes størrelse, men også farven. den er meget mere ren hvid end min, som har et ganske let rosa skær.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er helt fantastisk, man tror næsten ikke en blomst kan være så sort.
      Jeg har også en stjerneskærm med let rosa skær og så har jeg en gammel hvid, men den er ikke så stor i blomsten som den jeg viser her.

      Slet
  2. Det er altid spændende at komme hjem og se, hvad der er sket i haven. Jeg har også haft vanskeligt ved at få ridderspore til at etablere sig. den store stjerneskærm kunne godt minde om den, der hedder shaggy.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når man går hjemme til daglig lægge man ikke mærke til at der sker så meget på en uge, som når man er væk. Stjerneskærmen er købt sidste år, jeg tror der er navn på den, måske har du ret :)

      Slet
  3. Flot sort iris, og den hvide ridderspore er da fantastisk.
    Jeg tror, jeg snart er leveringsdygtig i valmuen Papillion, så send mig din adresse, så sender jeg et stykke til dig. Du har vist min e-mail.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder bare godt. Jeg sender lige min adresse.

      Slet
  4. Velkommen hjem, dejligt at høre at I har haft en god tur. Ja, der sker meget i haven på en uge på denne årstid, men det er jo bare desto mere spændende at komme på den første rundtur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, ja det var rigtig spændende at komme hjem og se alt det der var sket. Blandt andet var den knopurt,som jeg fik hos jer, der ikke havde blomst, sprunget ud og den er blå, så nu har jeg både to forskellige lilla og en blå, dejligt :-)

      Slet
  5. Hej Lene.Det bliver spændende at se billeder fra jeres tur til Irland.Og jeg kender godt det ned når man har været væk fra haven en uge.............utroligt som alting er vokset imens man har været væk.
    Smuk mørk iris og en rigtig flot stjerneskærm.
    God weekend Jette

    SvarSlet
  6. Hej.
    dejlige billeder du har taget.
    Man ser rigtig hvor hurtigt det går når man er væk nogle dage.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet